آشپزی

طرز تهیه چاشنی فلفل لیمو خانگی

چاشنی فلفل لیمو خانگی

مخلوط‌ ادویه‌ هایی مانند چاشنی فلفل لیمو بسیار عالی هستند زیرا بدون مواد نگهدارنده یا انبوهی از شکر یا نمک ساخته می‌شوند! مواد تازه این دستور غذا را به بهترین شکل ممکن می‌سازد، برای چاشنی بال مرغ یا ماهی سالمون عالی است.

چاشنی فلفل لیمو یک ادویه خوش طعم

همه عاشق مخلوط چاشنی هستند، اما من عاشق دستورهای تازه ساخته شده هستم!
این ترکیب چاشنی فوق العاده همه کاره است، برای ماهی قزل آلا یا برای ماهی و چیپس سرخ کرده عالی است.
فقط چند دقیقه طول می کشد تا مقداری چاشنی فلفل لیمو را با موادی که در بیشتر آشپزخانه ها در دسترس هستند مخلوط کنید. بدون نیاز به دویدن به فروشگاه فقط برای خرید یک چاشنی فلفل لیمو !
اکثر مردم پوست لیموی خود را در محل دفن زباله می اندازند، اما این دستور به شما امکان می دهد از پوست لیموترش برای بهبود طعم بسیاری از غذاها استفاده کنید به صورت رایگان!

 

دستور تهیه چاشنی فلفل لیمو

چاشنی فلفل لیمو چیست؟

آیا می دانستید که درست کردن پوست لیموی خشک شده خود بسیار آسان است؟ به سادگی از یک رنده استفاده کنید تا فقط قسمت زرد پوست لیمو را رنده کنید ( مغز سفید ممکن است تلخ باشد پس فقط قسمت زرد آن را بگیرید). یک رنده ریز مناسب تر است  .

فقط پوست لیمو را جدا کنید (فقط قسمت زرد) و آب لیمو را روی دستمال کاغذی بگیرید تا ترد شود، سپس آن را خرد کنید! همچنین می توان آن را در فر 200 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه آبگیری کرد.

نمک و فلفل نمک کوشر یا هر نوع نمک دیگری خوب است، اگرچه ما کوشر را برای تکه های بزرگتر ترجیح می دهیم. فلفل تازه آسیاب شده بهترین است، در صورت امکان، اما فلفل سیاه آسیاب شده معمولی بسیار بهتر عمل می کند، اگرچه ممکن است بافت درشتی نداشته باشد که طعم بیشتری داشته باشد.

سیر و پیاز به صورت پودر استفاده کنید. این یک ترکیب خوشمزه است، پر از ته رنگ های تلخ و شیرین.

نکته حرفه ای: انواع دیگر پوست مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت یا لیموترش را نیز می توان پوست گرفته و به پوست مرکبات خانگی تبدیل چاشنی فلفل لیمو خانگیکرد. پوست‌ها را می‌توان منجمد کرد و به کلوچه‌ها، کیک‌ها، سس‌ها و سوپ‌ها اضافه کرد تا طعم بیشتری داشته باشد که مطمئناً پخت و پز شما را کمی بالا می‌برد!

طرز تهیه چاشنی فلفل لیمو

درست کردن چاشنی فلفل لیموی خانگی بسیار آسان است!

  1. همه مواد را با هم ترکیب کنید، (بر اساس دستور زیر.)
  2. مخلوط را روی یک حوله کاغذی خشک کنید تا پوست لیمو ترد شود.
  3. در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

نحوه استفاده از چاشنی فلفل لیمو

چاشنی فلفل لیمو کاربردهای زیادی فراتر از مرغ فلفل لیمویی ساده دارد.

بال های فلفل لیمویی یا میگو فلفل لیمویی درست کنید.
آن را روی سبزیجات برشته بپاشید یا از آن برای طعم دادن به سوپ استفاده کنید.
کمی طعم به سیب زمینی سرخ کرده یا قاچ اضافه کنید!

نحوه نگهداری

فلفل لیموی خانگی را باید در یک ظرف در بسته نگهداری کرد. از آنجایی که ممکن است پوست لیمو کاملاً از بین نرود، بهتر است آن را تا یک ماه در یخچال خنک نگه دارید. اگر پوست لیمو قبل از استفاده کاملاً از بین برود، تازه می‌ماند، حتی تا یک سال.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا