سبک زندگی

نکات کاربردی تمیز کردن پنجره دوجداره

روش تمیز کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی: نکات کاربردی برای حفظ زیبایی و دوام

پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع پنجره‌ ها در ساختمان‌ ها شناخته می‌شوند. این پنجره‌ ها به دلیل عایق‌بندی خوبی که دارند، باعث صرفه‌ جویی در انرژی و کاهش هزینه‌ های گرمایشی و سرمایشی می‌شوند. برای حفظ دوام و زیبایی این پنجره‌ ها، تمیز کردن منظم آن‌ ها ضروری است. در این مقاله، به بررسی روش‌ های تمیز کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی خواهیم پرداخت.

روش تمیز کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی

با توجه به افزایش قیمت پنجره دوجداره ، تمیز کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی از وظایف مهمی است که به حفظ زیبایی و کارایی این پنجره‌ ها کمک می‌کند. در ادامه، به نکات مهمی که باید در این فرآیند رعایت کنید، پرداخته‌ ایم.

استفاده از مواد مناسب

استفاده از مواد مناسب برای تمیز کردن پنجره‌ های دوجداره یو پی وی سی اهمیت دارد. از مواد نرم‌کننده و ضد خش به همراه آب گرم استفاده کنید. اجتناب از مواد شیمیایی تند و ترکیباتی که می‌توانند به پنجره آسیب برسانند، ضروری است.

این روزها تقریباً برای همه چیز محصولی وجود دارد، اما تنها چیزی که برای تمیز نگه داشتن پنجره‌ ها و درب‌های Upvc نیاز دارید، آب و صابون قدیمی است. به سادگی مقداری مایع شوینده را با آب گرم مخلوط کنید و از یک پارچه یا اسفنج نرم برای پاک کردن سطح استفاده کنید.

تمیز کردن پنجره دوجداره

شروع با پاکسازی خارجی

قبل از تمیز کردن قسمت داخلی پنجره، ابتدا قسمت خارجی را پاکسازی کنید. با استفاده از یک قطعه پارچه نرم و مایع ضد گرد و غبار، سطح خارجی پنجره را تمیز کنید.

ماه‌های زمستان می‌تواند باعث شود که پنجره‌ ها کثیف به نظر برسند، اما اگر نمی‌خواهید خود را در معرض مواد شیمیایی خشن موجود در محصولات تمیزکننده قرار دهید، می‌توانید خودتان آن را بسازید. به سادگی دو فنجان آب را با ¼ فنجان سرکه و نصف فنجان مایع شوینده با هم مخلوط کنید. از روزنامه برای تمیز کردن پنجره‌ های خود با حرکات دایره‌ای استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن تمیز شوند.

سفید کردن قاب پنجره

تمیز نگه داشتن هر چیزی سفید برای مدت طولانی دشوار است. اگر پنجره‌ ها و درب‌ های Upvc شما به دلیل رسوب یا کثیفی و کثیفی درخشش خود را از دست داده‌اند، این نکته مفید می‌تواند کمک قابل توجهی به بازگرداندن آن‌ها به شکوه سابقشان کند.

مقداری سرکه را با چهار قسمت آب داغ مخلوط کنید و مخلوط را در یک اسپری بریزید. روی پنجره ها و درها اسپری کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. برای اتمام کار، از یک پارچه تمیز، خشک و صاف (برای جلوگیری از خراشیدگی) برای پاک کردن و حذف مایع اضافی استفاده کنید.

هنگام تمیز کردن Upvc از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

مهم است که از هر محصول تمیز کننده قدیمی روی Upvc استفاده نکنید زیرا می توانید آسیب های جبران ناپذیری مانند خراش، تغییر رنگ و از بین رفتن ظاهر براق آنها را ایجاد کنید.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

• هنگام تمیز کردن فشار زیادی وارد نکنید

• به هر قیمتی از سفید کننده خودداری کنید

• به یاد داشته باشید که برخی مواد پاک کننده ها کمی ساینده هستند و بنابراین می توانند درخشندگی مواد Upvc را از بین ببرند .

• از الکل متانول ، WD40 یا الکل سفید استفاده نکنید .

• وقتی صحبت از تمیز کردن ابزار می شود، فقط از یک پارچه یا اسفنج نرم استفاده کنید. از جنس مفتولی یا آهن یا سیم های ظرف شویی خودداری کنید زیرا باعث ایجاد خراش می شوند .

تمیز کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با رعایت نکات مهمی که در این مقاله از مجله اینترنتی سبک زندگی بروزترین ها بیان شد، می‌توانید زیبایی و دوام این نوع پنجره‌ها را حفظ کرده و از کارایی آن‌ها بهره‌برده و در نتیجه، انرژی و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا