فید خبر

فقر، باورهای غلط و موانع جغرافیایی؛ چند ضلعی بازماندگی از تحصیل

بررسی آمارهای وزارت آموزش و پرورش حکایت از این دارد که نرخ «ترک تحصیل» دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نسبت به سال قبل کاهشی بوده، اما در عین حال تعداد «کودکان بازمانده از تحصیل» از ۹۰۲ هزار و ۱۸۸ کودک در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۹۲۸ هزار و ۷۲۹ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ افزایش یافته است؛ روایت پژوهش‌ها از دلایل این پدیده، ترکیبی است از فقر معیشتی، اشتغال کودکان، باورهای عرفی، مشکلات هویتی و موانع جغرافیایی که پیش‌روی کودکان ایرانی و خانواده‌هایشان ترسیم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا