آشپزیسبک زندگی

ترفند خردکردن پیاز بصورت مکعبی

با این راهنمای گام به گام، پوست کندن و خرد کردن پیاز آسان‌ تر از چیزی است که فکر می‌کنید

آموزش خردکردن پیاز بصورت مکعبی

 

بدون شک دانستن چگونگی پوست کندن و خلال کردن پیاز مهمترین مهارتی است که هر آشپزی باید بداند. پیاز اغلب رایج ترین ماده اولیه در هر غذا    است. شاید به همین دلیل، بهترین تکنیک برای خرد کردن پیاز موضوع بحث مداوم است و مهم است که اذعان کنیم که هیچ راه درستی وجود ندارد. دستورالعمل‌ های زیر از تجربه های سرآشپزهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند، اما برای راحتی آشپزهای خانگی نیز ساده شده‌اند.

چگونه یک پیاز را بدون گریه برش دهیم

بهترین کار این است که قسمت های بریده شده پیاز را رو به پایین نگه دارید تا زمانی که به طور موثر، سریع و ایمن به برش دادن و خرد کردن پیاز ادامه می دهید. اما شخصاً وقتی پیازی مرا به گریه می‌اندازد، آن را نشانه‌ای برای تأمل در احساسات پردازش‌نشده می‌دانم و از آن به عنوان فرصتی برای پاکسازی مجرای اشک استقبال می‌کنم!

  • ایجاد جریان هوا با کار کردن در نزدیکی یک هود هواکش یا یک پنجره باز در صورت امکان
  • پیاز را با قرار دادن 15 دقیقه در فریزر یا برای مدت طولانی تری در یخچال سرد کنید.
  • در حین کار روی قسمت های دیگر، یک حوله کاغذی مرطوب را روی قسمت های بریده شده پیاز بکشید

همچنین برخی از نکات سرگرم کننده در مورد راه های جلوگیری از اشک در هنگام برش پیاز وجود دارد:

  • یک کبریت روشن نشده در دهان خود قرار دهید که توسط دندان های جلویی خود محکم شده است
  • قرار دادن یک دستمال کاغذی مرطوب در نزدیکی تخته برش
  • قرار دادن یک تکه نان در دهان
  • استفاده از لنزهای تماسی یا عینک شنا
  • یک شمع در نزدیکی تخته برش خود روشن کنید

1 – تخته کار و یک چاقوی سرآشپز تیز شده .

2 – پیاز را به پهلو روی تخته برش قرار دهید، به طوری که ریشه و انتهای ساقه به سمت بیرون باشد (ساعت 9 و 3 روی صفحه ساعت). پیاز را محکم نگه دارید، 1/4 اینچ بالای ساقه را برش دهید و دور بریزید.

 

3 – پیاز را روی تخته برش قرار دهید و سطح برش را رو به پایین و انتهای ریشه را به سمت بالا بچسبانید و به صورت عمودی برش دهید تا دو نیمه مساوی ایجاد کنید.

 

4 – پوست و لایه بیرونی هر نصف پیاز را جدا کرده و دور بریزید. هر لایه اضافی کبود، تغییر رنگ یا ناسالم را در صورت نیاز بردارید.

5 – نیمی از طرف صاف پیاز را به سمت پایین روی تخته برش قرار دهید به طوری که انتهای ریشه به سمت شما باشد (ساعت 12 روی صفحه ساعت).

 

6 – برش های عمودی موازی با نوک چاقو تقریباً از انتهای ریشه ایجاد کنید، اما از انتهای ریشه برش نزنید. برش ها باید حدود 1/4 اینچ از هم فاصله داشته باشند. انتهای ریشه باید هنوز دست نخورده باشد و نیمی از پیاز را کنار هم نگه دارد.

 

7 – در حالی که سطح بریده شده همچنان رو به پایین است، پیاز را طوری بچرخانید که انتهای ریشه رو به بیرون باشد (ساعت 9).

 

8 – تقریباً در تمام طول نیمی از پیاز، برش های افقی موازی ایجاد کنید، تا زمانی که به انتهای ریشه برسید. این برش ها نیز باید حدود 1/4 اینچ از هم فاصله داشته باشند. این مهم ترین زمان برای محکم نگه داشتن چاقو و نگه داشتن نوک انگشتان در داخل است.

 

9  – نیمی از پیاز را محکم نگه دارید، با نوک انگشتان خود، پیاز را به صورت عمودی با فاصله حدود 1/4 اینچ از هم برش دهید. این یک تاس یکنواخت و 1/4 اینچی تا انتهای ریشه ایجاد می کند. این انتهای ریشه را می توان دور انداخته یا در یک کیسه با سایر ضایعات سبزیجات منجمد کرد تا آب سبزیجات درست شود.

 

10 – مراحل 2 تا 9 را با نصف دیگر پیاز تکرار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا